FB.271.5.2025 Mogielnica, 10.09.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
I. ZAMAWIAJĄCY
Gmina Mogielnica
ul. Rynek 1
05-640 Mogielnica
woj. mazowieckie, pow. grójecki
NIP: 797-189-32-28;
REGON: 670223445
II. TRYB PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA
III. ŻRÓDŁA FINANSOWANIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie wynika z udziału w projekcie grantowym w ramach „Cyberbezpieczny Samorząd” finansowanego ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny samorząd” oraz zawartej w dniu 12.07.2024 r. umowy o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02.-CS.01-001/23/1618/ FERC.02.02.01-001/23/2024
V. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kierownictwa i pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Mogielnicy
2. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kierownictwa i pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mogielnicy
3. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kierownictwa i pracowników w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Mogielnicy nr 1
4. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kierownictwa i pracowników w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Mogielnicy
5. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kierownictwa i pracowników w Publicznej Szkole Podstawowej w Michałowicach
6. Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla kierownictwa i pracowników w Publicznej Szkole Podstawowej w Borowem
7. Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa informacji i funkcjonowania SZBI dla kierownictwa i pracowników Urzędu Gminy i Miasta w Mogielnicy i Jednostek Organizacyjnych
8. Szkolenie dla kierownictwa Urzędu Gminy i Miasta w Mogielnicy i jednostek organizacyjnych z zakresu Podstaw prawnych cyberbezpieczeństwa, Wymogów wynikających z KRI, uoKSC i RODO, Zarządzanie ryzykiem w bezpieczeństwie informacji i obszarach technicznych
9. Przeprowadzenie testów socjotechnicznych dla pracowników Urzędu Gminy i Miasta i jednostek organizacyjnych wraz ze szkoleniem i omówieniem wyników testów
10. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania ofertowego. Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego stanie się załącznikiem nr 1 do umowy.
V. WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV):
80330000-6 Usługi edukacji w zakresie bezpieczeństwa
80500000-9 Usługi szkoleniowe
VI. TERMIN REALIZACJI ZADANIA
1.Termin realizacji przedmiotu zamówienia wynosi do 7 miesięcy od dnia podpisania umowy, nie później niż do 30 kwietnia 2026 r.
2. Za termin wykonania przedmiotu zamówienia uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności:
Opis sposobu oceny spełnienia warunku: weryfikacja spełnienia warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zapytania ofertowego.
2) posiadają potencjał techniczny:
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą posiadać potencjał techniczny do wykonania przedmiotu zamówienia
Opis sposobu oceny spełnienia warunku: weryfikacja spełnienia warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zapytania ofertowego.
3) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą posiadać osoby zdolne do wykonania przedmiotu zamówienia. Tj. posiadają zespół co najmniej 2 trenerów oddelegowanych do wykonania usług na rzecz Zamawiającego posiadających co najmniej 10 udokumentowanych przeprowadzonych szkoleń (zespół trenerów razem) z tematyki opisanej w Załączniku nr 1 do zapytania ofertowego w ciągu ostatnich 2 lat, a jeśli okres działalności jest krótszy, to w okresie prowadzenia działalności oraz co najmniej jeden z trenerów posiada jeden z certyfikatów zgodnych z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA CYFRYZACJI z dnia 12 października 2018 r. w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia audytu
Opis sposobu oceny spełnienia warunku: weryfikacja spełnienia warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zapytania ofertowego.
4) dysponują niezbędną wiedzą i doświadczeniem:
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli w ciągu ostatnich 3 lat, a jeśli okres działalności jest krótszy, to w okresie prowadzenia działalności , rzetelnie wykonał co najmniej 3 szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa w kwocie nie niższej niż 10 000 zł brutto każda.
Opis sposobu oceny spełnienia warunku: weryfikacja spełnienia warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę referencje –wykazujące jego doświadczenie w szkoleniu oraz wykaz wykonanych usług sporządzony wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6
5) spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu muszą znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Opis sposobu oceny spełnienia warunku: weryfikacja spełnienia warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zapytania ofertowego.
VIII. WYKLUCZENIE WYKONAWCY
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy wykonawcę który jest powiązany z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
1) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
2) posiadaniu, co najmniej 10% udziałów lub akcji,
3) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta pełnomocnika,
4) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej , pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy wykonawcę który figuruje na liście osób i podmiotów, o których mowa w art. 2 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. nr. 835) załącznik nr 3
3. Zamawiający oceni brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia w postaci załącznika nr 7.
IX. KRYTERIUM OCENY OFERT (max. Można uzyskać 100pkt.)
L.p. |
Kryterium |
Znaczenie kryterium w % |
Liczba możliwych do uzyskania punktów |
1 |
Cena |
60% |
60 pkt. |
2 |
Potencjał Kadrowy |
40% |
40 pkt. |
1. Cena za przeprowadzenie szkolenia – max 60 pkt.
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach kryterium oceny ofert przyjmując zasadę, że każdy 1% = 1pkt. Końcowy wynik działań zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. Oferta najtańsza otrzyma 60 pkt.
Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według formuły:
W = Cmin : Cb x 100 x 60% gdzie:
W- wartość punktowa
Cmin – najniższa cena spośród ofert ważnych
Cb – cena oferty badanej
100 – stały wskaźnik
60% - procentowe znaczenie kryterium cena
2. Warunek obejmujący potencjał kadrowy – max 40 pkt.
a) Warunek konieczny do spełnienia
Trenerzy skierowani do realizacji zamówienia posiadający doświadczenie przeprowadzenia w okresie ostatnich 3 lat (od września 2022 do września 2025) co najmniej 10 szkoleń w temacie zgodnym z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego.
b) Punkty za kryterium „Potencjał kadrowy”
Przy ocenie będzie brana pod uwagę liczba przeprowadzonych przez trenera szkoleń w okresie ostatnich 3 lat (od sierpnia 2022 do sierpnia 2025) w temacie zgodnym z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego pod warunkiem spełniania pkt 2a. Zamawiający przyzna po 2 punkty dla trenera za każde szkolenie z obszaru o tematyce tożsamej lub pokrewnej z tematyką będącą przedmiotem zamówienia (ponad szkolenia wskazane jako warunek konieczny) przeprowadzone w okresie od sierpnia 2022 do daty złożenia oferty. Pod uwagę będą brane jedynie szkolenia. Wykłady i ćwiczenia na wyższych uczelniach nie będą wliczane.
3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta Wykonawcy, który zdobędzie największą liczbę punktów w sumie z obu kryteriów.
4. W przypadku, gdy 2 lub więcej ofert będą przedstawiały taką samą wartość punktową, przy czym oferty te będą uznane jako najkorzystniejsze, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty z taką samą ceną do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych.
X. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.
2. Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania.
3. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej, w sposób czytelny, na komputerze, maszynie lub pismem odręcznym.
4. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie.
5. Wykonawca składający dokumenty w innym języku niż język polski zobowiązany jest do złożenia ich wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym bez wymaganych tłumaczeń nie będą brane pod uwagę.
7. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Jeżeli osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
8. W przypadku gdy Wykonawca składa kopię jakiegoś dokumentu, musi być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
9. Każdy Wykonawca składa tylko jedną ofertę, w jednym egzemplarzu.
XI. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT
a. Termin składania ofert upływa w dniu 19.09.2025 r. godz.12.00
b. Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem platformy Baza Konkurencyjności, dostępnej pod adresem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/
c. Złożenie oferty wraz z załącznikami następuje poprzez polecenie „Złóż ofertę”.
d. O terminowym złożeniu oferty decyduje data złożenia oferty za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności.
e. Ofert złożone po terminie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
f. Zamawiający nie dopuszcza innej formy i sposobu składania ofert niż za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności. Niespełnienie tego wymogu oznacza odrzucenie oferty przez Zamawiającego.
g. Otwarcie ofert nastąpi niezwłoczne po upływie terminu na ich złożenie.
h. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełnia wymagania określone w niniejszym zapytaniu ofertowym i uzyskała największą liczbę punktów.
i. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona w BK niezwłocznie po wyborze oferty przez Zamawiającego.
j. Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wybranego wykonawcę o miejscu i terminie zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego.
k. W przypadku gdy wykonawca odstąpi od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może zawrzeć umowę z Wykonawcą, który w przeprowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
l. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian warunków zapytania ofertowego, a także jego odwołania lub unieważnienia oraz zakończenie postępowania bez podania przyczyny, w szczególności w przypadku gdy wartość oferty przekracza wielkość środków przeznaczonych przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia. Powyższe informacje Zamawiający niezwłocznie zamieści w BK.
XII.SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ Z ZAMAWIAJĄCYM:
a. Komunikacja w niniejszym postępowaniu w tym składanie ofert, wymiana informacji między zamawiającym a wykonawcą oraz przekazywanie dokumentów i oświadczeń odbywa się za pomocą Bazy konkurencyjności (BK) pod adresem : https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/
b. Szczegółowa instrukcja rejestracji konta, zadawania pytań, dodawania , wycofania i edycji ofert zamieszczona jest pod adresem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/pomoc
c. Po upływie terminu składania ofert komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami będzie prowadzona za pośrednictwem BK, a jeśli nie będzie to możliwe, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
d. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia musi posiadać konto użytkownika w BK. Rejestracji należy dokonać na stronie internetowej: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/konto/rejestracja
e. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert, zmienić treść Zapytania Ofertowego. Zmiana treści zapytania ofertowego zostanie zamieszczona w BK.
f. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści zapytania nie wpłynie w terminie , Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
g. Na etapie po składaniu ofert dopuszcza się komunikację poprzez adres e-mail osoby do kontaktu: Tomasz Kowalski, e-mail gmina@mogielnica.pl
XIII. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTU
Osobą uprawnioną do kontaktu ze strony Zamawiającego jest Tomasz Kowalski tel 48 663 52 63 email: gmina@mogielnica.pl
XIV. ZAŁĄCZNIKI DO OFERTY
1. oświadczenie o braku wykluczenia udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego;
2. oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych z Zamawiającym według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do zapytania ofertowego;
3. wykaz usług wraz z referencjami wskazującymi doświadczenie w wykonaniu zamówienia stanowiący załącznik nr 6;
4. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeśli dotyczy;
5. w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub radcę pranego/adwokata lub Wykonawcę.
XV. INFORMACJE DODATKOWE
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części.
4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia składania ofert, przy czym dzień składania ofert jest pierwszym dniem terminu związania ofertą.
5. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza podpisuje umowę z Zamawiającym zgodnie z projektem umowy stanowiącym Załącznik nr 5.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość wybrania oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert, w przypadku gdy Wykonawca którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchyla się od podpisania umowy.
XVI. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z załącznikiem nr 8
XVII. KLAUZULA INFORMACYJNA
Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Gminy i Miasta Mogielnica mający siedzibę w Urzędzie Gminy i Miasta w Mogielnicy Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: 48 663 52 63 lub pisemnie na adres siedziby, e-mail: gmina@mogielnica.pl bądź pod wskazanym wyżej adresem siedziby.
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez adres e-mail: iod@mogielnica.pl
3. Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe na podstawie zgody wyrażonej dobrowolnym działaniem tj. przesłaniem oferty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe w celu wybrania najkorzystniejszej propozycji.
4. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie wskazanym w zapytaniu ofertowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania wymaganych danych jest brak możliwości rozpatrzenia oferty.
5. Dane osobowe mogą być ujawnione jedynie właściwie upoważnionym osobom fizycznym, prawnym lub innym odbiorcom posiadającym podstawę prawną żądania dostępu do danych osobowych oraz odbiorcom, którym muszą zostać ujawnione dane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
6. Administrator będzie przechowywać Państwa dane osobowe do zakończenia postępowania ofertowego, a następie przez okres wynikający z zasad określonych w Rozporządzeniu z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. W uzasadnionych przypadkach przysługują Pani/Panu prawo dostępu do danych osobowych oraz informacji o przetwarzaniu, prawo do sprostowania niepoprawnych lub niekompletnych danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do usunięcia danych osobowych, prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
XVIII. Załączniki:
1. Załącznik nr 1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
2. Załącznik nr 2 Formularz ofertowy
3. Załącznik nr 3 oświadczenie o braku wykluczenia z postępowania
4. Załącznik nr 4 OŚWIADCZENIE WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ
5. Załącznik nr 5 projekt umowy
6. Załącznik nr 6 wykaz usług
7. Załącznik nr 7 OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
8. Załącznik nr 8 klauzula informacyjna FERC
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025